Here's to looking at you, kid!

18:38




Сестра ми се сдоби с едно от колекционерските издания на "Казабланка", а на мен толкова ми допадна концепцията - цветова, графична и съдържателна, че не мога да се стърпя и го споделям тук, за да оцените и вие.
       "Казабланка" е легендарен филм за своето време и днес, след повече от 70 години, вероятно няма човек, който поне да не е чувал това име. Име на филм, което е упоменително за цяла една епоха в историята на Холивуд.
        И докато разглеждам картичките от годишнината и чета историите зад кулисите, се връщам в дъждовния следобед, в който за първи път изгледах тази Класика, и с несигурност и половинчати думи признавам, че не е точно моят филм, но със сигурност сценаристите са точно моите хора. Превръщат "Казабланка" в нарицателно на недостижимото и непрестанната носталгия, създават едновременно думи на сарказъм и страдание, карат оксимороните да звучат реалистично, а клишетата повече от искрени.
             Превъртам лентата до надписи и ви споделям моите любими цитати/реплики. 

15. “Чух една история веднъж - всъщност, чувал съм доста истории по моето време. Всички те започваха с твърдите звуци на пиано, свирещо в салона на долния етаж...”

14. “Целуни ме. Целуни ме като за последно.”

13. “Казвам го, защото и двамата знаем, че това е истина. Ти принадлежиш на Виктор. Ти си част от неговата работа, онова, което го крепи да продължава напред. Ако самолетът излети и ти не си до него, ще съжаляваш. Може би не днес. Може би не и утре. Но скоро и до края на живота си.”

12. “Аз също имам работа за вършене. Където отивам, не можеш да ме последваш. Каквото имам да правя, не можеш да бъдеш част от него. Илза, не съм добър в това да бъда благороден...”

11.“Само заради това, че ме презираш, ти си единственият, на когото вярвам.”

10. “Защо ти трябваше да идваш в Казабланка? Има други места!”

9. “Ще те видя ли тази вечер?” “Никога не правя толкова далечни планове.”

8. “Винаги ще имаме Париж. Бяхме го загубили, докато ти не се върна в Казабланка. Върнахме си го отново предишната вечер.”

7. “Щом тя може да я изтърпи, тогава и аз мога! Изсвири я!”

6. “От всички барове, във всички градове, навсякъде по света, тя идва точно в моя...”

5. “Не е лесен за забравяне ден”...“Помня всеки детайл. Германците носиха сиво, ти носеше синьо”

4. “Чуваш ли се как звучиш..? Като мъж, който се опитва да се убеди в нещо, в което сърцето му изобщо не вярва.”

3. “Не забравяй, че пистолетът е насочен право срещу сърцето ти.” “…Това е най-малко уязвимото ми място.”

2.“Все същата стара история е/ Борба за любов и слава...“

1. "За гледането ми към теб, дете!"



You Might Also Like

0 коментара